انواع جراحی های زیبایی صورت شامل چه مواردی میشود؟

انجام جراحی زیبایی صورت و اصلاح نواقص احتمالی موجود در هر یک از اجزای مختلف صورت، تاثیر بسیار زیادی در زیبایی، جذابیت و افزایش اعتماد به نفس افراد دارد. به همین دلیل شایع ترین نوع از انواع عمل های زیبایی ،جراحی زیبایی صورت می باشد. تمایل به زیبایی و چهره ای بدون نقص به هیچ سن و جنسیتی محدود نمی شود.
توجه داشته باشید که انتخاب کلینیک معتبر و پزشک متخصص با مهارت در زمینه این نوع جراحی های زیبایی بسیار خائز اهمیت می باشد زیرا صورت یکی از مهم ترین اعضای بدن می باشد و بروز هرگونه مشکلی در آن ممکن است غیرقابل برگشت و جبران ناپذیر باشد.

آنچه در این مطلب میخوانید

جراحی زیبایی بینی (رینوپلاستی)

رینوپلاستی (Rhinoplasty) یکی از رایج ترین انواع جراحی پلاستیک می باشد. که باعث تغییر شکل بینی می‌شود. ممکن است هدف از جراحی بینی تغییر ظاهر بینی، بهبود تنفس یا هر دو باشد.
در صورتی که از پل یا نوک بینی خود ناراضی هستند و می‌خواهید قوز بینی خود را برطرف کنید و یا نوک بینی‌ تان باریک ‌تر شود از این روش باید استفاده کنید. سایر افرادی که به دلایل پزشکی بینی خود را عمل می‌کنند احتمالاً به علت شکستگی و یا مشکلات مادرزادی راه هوایی بینی‌شان مسدود شده است. در ساختار بینی قسمت فوقانی بینی استخوانی و قسمت پایینی آن غضروفی است. جراح می‌تواند استخوان، غضروف، پوست یا هر سه را تغییر دهد.

جراحی زیبایی گوش (اتوپلاستی)

هر جزئی از صورت به شکلی در زیبایی چهره تاثیر دارد که یکی از این اجزا، گوش ها هستند. هنگامی تاثیر گوش ها در فرم و زیبایی صورت به چشم می‌آیند که از حالت طبیعی خود خارج شوند و دچار عارضه‌هایی مانند بزرگ بودن لاله یا نرمه گوش، برجستگی گوش یا رشد ناقص شده باشد.اصلاح این موارد به کمک جراحی گوش روشی موثر برای جبران این ضایعه می باشد.
جراحی گوش یا اتوپلاستی (Otoplasty) نوعی جراحی زیبایی است که هدف از این عمل تغییر اندازه، موقعیت یا شکل گوش می باشد. ممکن است افراد برای اصلاح ناهنجاری ساختاری گوش در اثر آسیب ‎دیدگی یا نقص مادرزادی یا به این دلیل که گوش‎هایشان بیش‏ازحد بزرگ، کوچک یا حالت بیرون‎زده دارد، به ‎دنبال انجام اتوپلاستی باشند.اتوپلاستی را می‎توان پس از اینکه گوش‎ها به اندازه کامل خود رسیدند یعنی از 5 سالگی به بعد انجام داد.

جراحی زیبایی پلک (بلفاروپلاستی)

مراقبت از سلامت و زیبایی چشم ‎‏ها بسیار مهم می باشد چرا که چشم ها دریچه ‏‎ای به احساسات درونی انسان هستند و افرادی که دچار افتادگی پلک می ‏شوند همیشه چهره‏ شان خسته، خشن و یا غمگین به نظر می‏ رسد که این باعث عدم اعتماد به نفس در این افراد می شود. عمل بلفاروپلاستی می تواند درمان مناسبی برای این عارضه باشد.
بلفاروپلاستی یک روش درمانی زیبایی برای از بین بردن چین و چروک، پف زیر چشم و افتادگی پلک با ریشه ژنتیکی و افزایش سن است.
این روش درمانی علاوه بر پلک بالایی چشم می‌تواند عیوب پلک پایین را هم برطرف کند. بلفاروپلاستی برای لیفت کردن نواحی اطراف چشم، از بین بردن و کاهش چین‌ و‌ چروک و همچنین درمان پلک ‌های افتاده با برداشتن پوست‌های اضافی اطراف چشم انجام می‌شود.

جراحی زیبایی چانه (ژینوپلاستی یا جینوپلاستی)

جینوپلاستی یا جراحی پروتز چانه نوعی جراحی زیبایی است که شامل تغییر موقعیت یا تغییر شکل چانه برای بهبود تقارن صورت است. این روش را می توان از طریق کاشت چانه نیز انجام داد. در این روش با استفاده از مواد مصنوعی یا استفاده از بافت بدن بیمار، شکل و اندازه چانه را تغییر می‌دهد. در جراحی پروتز چانه، پزشک ممکن است از مواد مصنوعی مانند سیلیکون، پلیمرهای بیودگرادابل یا از بافت بدن بیمار (مانند چربی) استفاده کند. در این روش استفاده از مواد مصنوعی به این صورت می باشد که پروتز چانه در زیر پوست چانهقرار می گیرد. همچنین در صورت استفاده از بافت بدن، ممکن است پزشک از بافت چربی از بخش‌های دیگر از بدن (مانند ناحیه شکم) یا بافت‌های دیگری مانند استخوان‌ها استفاده کند تا چانه را به شکل دلخواه تغییر دهد.

جراح زیبایی صورت در اصفهان

عمل پروتزگذاری گونه و چانه

پروتز گذاری گونه به منظور برجسته کردن استخوان های گونه انجام خواهد شد و موجب افزایش هماهنگی و استحکام گونه ها می شود. در بعضی موارد قسمت های چاق زیر گونه به منظور مشخص کردن برجستگی گونه ها برداشته خواهند شد. این جراحی معمولا تحت بی حسی موضعی انجام می شود و تنها یک آرام بخش به بیمار تزریق می شود. جراحی پروتز گونه به این صورت می باشد که ابتدا پس از بی حسی موضعی در ناحیه گونه ها جراح با دقت برش های ظریفی در امتداد گونه ها ایجاد می کند و سپس از طریق این برش ها ایمپلنت را وارد بافت صورت می کند. جراح پروتز گونه را در دو ناحیه فوقانی بیرونی گونه ها (پروتز مالار یا گونه ای) و ناحیه پایینی یا میانی گونه ها (پروتز ساب مالار یا زیر گونه ای) قرار می دهد. و در نهایت با بخیه زدن این برش ها ایمپلنت را در جای خود محکم می کند.

جراحی لیفت صورت (ریتیدکتومی)

یکی از راه های تاثیر گذار برای کاهش علائم پیری، انجام جراحی لیفت صورت است که به آن ریتیدکتومی نیز می‌گویند. این جراحی، یکی از مهم ترین جراحی های زیبایی صورت است و به منظور جوانسازی چهره مورد استفاده قرار می گیرد. این جراحی اصولا با برداشتن پوست اضافه صورت وغالباً با جمع کردن لایه های عمقی صورت انجام می شود و منجر به اصلاح پوست فرد در ناحیه صورت و گردن می گردد. به طور طبیعی با افزایش سن، پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و در نتیجه دچار چین و چروک یا افتادگی می شود که ممکن است برای برخی نامطلوب باشد. در طول عمل، پوست در هر طرف صورت به عقب کشیده می شود و بافت های زیر پوست با جراحی تغییر می‌ یابند تا کانتور صورت به شکلی جوان‌ تر بازگردد.

عمل جراحی بوکال فت

یکی از دو پد چربی اصلی در صورت بوکال فت نام دارد که یک بافت چربی می باشد که در گونه ها قرار دارد. پد بوکال فت وظیفه پر بودن و فرم دادن به گونه ها را بر عهده دارد. همچنین به محافظت از دندان ها و محافظت از استخوان زیرین نیز کمک می کند.
با افزایش سن افراد، پدهای چربی کوچک می شود. این می تواند منجر به کاهش حجم صورت و ظاهری ضعیف تر شود. همچنین میزان بوکال فت از فردی به فرد دیگر متفاوت می باشد. برخی از افراد نسبت به دیگران چربی بیشتری دارند که می تواند ظاهری پرتر به گونه های آنها بدهد. برخی دیگر چربی کمتری دارند، که می تواند ظاهری گودافتاده به گونه های آنها بدهد. برداشتن چربی بوکال فت یک روش جراحی است که بخشی یا تمام پد چربی گونه را برمی‌دارد. این روش معمولاً برای بهبود فرم صورت، کاهش ظاهر گونه های چاق و ایجاد خط فک مشخص تر انجام می شود.

لیفت سانترال لب

فاصله بین لب و بینی بسیاری از افراد به صورت طبیعی بیشتر می باشد که به همین دلیل این افراد به دنبال کم کردن این فاصله و نیز ضخیم تر شدن لب بالا هستند. علاوه بر این با افزایش سن کم کم فاصله بین لب و بینی افزایش پیدا می کند و همین امر نیز سبب پیرتر شدن صورت می شود. عمل سانترال لب بهترین راه برای برطرف کردن این مشکل است که به صورت دائمی می تواند سبب حجیم شدن لب بالا و کاهش فاصله لب تا بینی شود و به چهره زیبایی بیشتری ببخشد. یکی از ساده ترین عمل های زیبایی سانترال لب می باشد که نتیجه ای دائمی را برای خوش فرم تر شدن لب ها در صورت به همراه دارد. و به این صورت می باشد که ابتدا برش هایی در زیر بینی زده می شود، و سپس جراح پوست اضافی را از این ناحیه برداشته و سپس محل برش ها بخیه زده شده و جراحی به اتمام می رسد. این جراحی طی بیهوشی یا بی حسی و در مدت زمان تقریبا کوتاهی و در حدود 30 تا 45 دقیقه انجام می شود. توجه داشته باشید که بعد از اتمام این عمل، به نحوی برش ها بخیه زده می شود که جای آن به هیچ عنوان باقی نمی ماند.

جراحی ترمیم شکاف کام

شکاف لب و کام نقص و ناهنجاری دهان و صورت است که در اوایل بارداری اتفاق می افتد، در حالی که نوزاد در رحم مادر به رشد خود ادامه می دهد. شکاف زمانی ایجاد می شود که بافت به میزان کافی در دهان و یا لب وجود نداشته باشد و یا بافت ها به خوبی به هم متصل نشده باشند. افرادی که دچار عارضه شکاف لب یا کام هستند، بسیار از این عارضه رنج می برند زیرا وجود شکاف لب در زیبایی صورت آن ها تأثیر زیادی دارد. همچنین شکاف لب یا کام می تواند در غذا خوردن، صحبت کردن و یا شنوایی فرد اثر بگذارد. بنابراین برای رفع کردن همه مشکلات باید جراحی شکاف لب یا کام صورت بگیرد.

شکاف‌ها می‌توانند در یک‌ طرف دهان ظاهر شوند (شکاف یک سویه) و یا ممکن است در دو طرف دهان ایجاد شوند (شکاف دوسویه). جراحی ترمیم شکاف کام تحت بیهوشی عمومی و در سن 6 تا 12 ماهگی صورت می گیرد. برای انجام این جراحی با ایتفاده از برش هایی داخل دهان، فاصله داخل دهان بسته می شود. همچنین عضلات و مخاط در ناخیه جدید خود قرار می گیرند. و در آخر زخم با بخیه جذبی بسته می شود.

عمل لیپوساکشن غبغب

به چربی و پوست‌های اضافه ناحیه بین گردن و چانه، غبغبمی گویند. این چربی و پوست معمولاً شل و آویزان است و جلوه بدی به صورت و ظاهر می‌دهد که می توان با جراحی لیپوساکشن غبغب این مشکل را رفع کرد. انجام این عمل زیبایی نیز متناسب با سن، وزن، نوع و حجم غبغب متفاوت است. لیپوساکشن غبغب یک روش تهاجمی در بین جراحان پلاستیک می باشد. این جراحی اغلب بین رده سنی 20 تا 50 سال مورد استفاده قرار می‌گیرد و عوارض کمتری به نسبت دیگر روش ها دارد. در این روش هرچه ساختار و حالت الاستیسیته پوست بهتر باشد، کیفیت روش لیپوساکشن غبغب نیز بیشتر می‌شود. اما در مقابل با افزایش سن و اُفت کیفیت پوست، جراحی غبغب نیز تحت تأثیر قرار گرفته و شاهد عوارض جراحی غبغب خواهید بود.
در جراحی لیپوساکشن جراح برش بسیار کوچکی را در غبغب ایجاد کرده وبا استفاده از یک لوله استیل به نام کانولا، چربی را از بین پوست و ماهیچه بیرون می‌کشد. این لوله تنها 2 میلی‌متر ضخامت دارد و منجر به تخریب و خروج چربی زیر چانه و گردن می‌شود. پس از خارج کردن چربی ناحیه بریده شده توسط بخیه بسته می‌شود.


آدرس : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، نبش خیابان مهرداد شرقی ، ساختمان الهیه ، طبقه سوم
تلفن : 31312141 (031)نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به جراحی های زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

همه چیز درباره عمل جراحی ماموپلاستیهمه چیز درباره عمل جراحی ماموپلاستی

روش ماموپلاستی در دسته روش های جراحی قرار می گیرد که می تواند شما را به هدف کار اصلاح شکل یا تغییر شکل ظاهری پستان برساند. ...

تاریخ انتشار : 1403-02-02

عمل جراحی کوچک کردن پستان چیست؟عمل جراحی کوچک کردن پستان چیست؟

کوچک کردن سینه یا عمل ماموپلاستی، برداشتن چربی، بافت و پوست اضافی از سینه است و این جراحی برای افرادی که فرم سینه بزرگ دارند، مناسب است. ...

تاریخ انتشار : 1403-01-24

همه چیز درباره بالا کشیدن یا عمل لیفت سینههمه چیز درباره بالا کشیدن یا عمل لیفت سینه

لیفت سینه یک تکنیک زیبایی بوده که به دو صورت جراحی و غیر جراحی برای افتادگی سینه ها انجام می شود. در این مقاله به بررسی دقیق آن می پردازیم. ...

تاریخ انتشار : 1403-01-19