علت کوچک شدن چشم بعد از عمل بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی یکی از عمل‌های جراحی زیبایی چشم است که با هدف برطرف کردن افتادگی پلک‌ها، چین و چروک‌ها، چربی اضافی و پوست اضافی انجام می‌شود. این عمل می‌تواند ظاهر چشم‌ها را جوان‌تر، بازتر و زیباتر کند و روند بهبودی سریعی دارد. بعضی از بیماران پس از انجام این عمل با مشکل کوچک شدن چشم‌ها روبرو می‌شوند. کوچک شدن چشم بعد از بلفاروپلاستی یکی از ممکنات عمل جراحی است و به دلایل مختلفی رخ می دهد. این مشکل می‌تواند نگران‌کننده و آزاردهنده باشد و بر خلاف اهداف اصلی عمل، زیبایی چشم‌ها را تحت تأثیر قرار دهد؛ اما این مشکل قابل درمان است و نیازمند صبر و شکیبایی فرد است. باید توجه کرد که فرایند ترمیم، تدریجی است.

آنچه در این مطلب میخوانید

علت اصلی کوچک شدن چشم ها بعد از عمل بلفاروپلاستی

اولین عاملی که می‌تواند منجر به کوچک شدن چشم بعد از بلفاروپلاستی شود، تورم و التهاب پس از جراحی است. در روند بهبودی بعد از جراحی پلک، تورم و التهاب طبیعی است و باعث فشرده شدن بافت‌های اطراف چشم می‌شود. در نتیجه چشم‌ها به نظر کوچکتر از حالت طبیعی می‌رسند. این تورم و التهاب معمولاً در طول چند روز اول پس از عمل کاهش می‌یابد و چشم به حالت اولیه خود برمی‌گردد.

عامل دومی که به کوچک شدن چشم بعد از بلفاروپلاستی مربوط است، جابجایی پوست و بافت‌ها در ناحیه پلک‌ها و چشم است. در این عمل، برش‌هایی بر روی پوست و بافت‌های اطراف چشم ایجاد می‌شود تا شکل و ظاهر پوست پلک‌ها بهبود یابد. این برش‌ها ممکن است باعث جابجایی پوست و بافت‌ها در ناحیه چشم شوند و در نتیجه منجر به کوچک شدن چشم‌ها شوند. این تغییرات اندازه چشم ناشی از جابجایی بافت‌ها و پوست معمولاً در طول چند هفته پس از عمل بهبود می‌یابد و اندازه چشم به حالت طبیعی خود برمی‌گردد.

عامل سوم، جراحی بیش از حد در منطقه پوستی می باشد. جراحی بیش از حد باعث کوچک شدن چشم می‌شود و باعث می‌شود که چشمان به نظر کوچکتر از حد معمول بیایند.

بلفاروپلاستی و کوچک شدن چشم

کوچک شدن چشم بعد از جراحی بلفاروپلاستی در چه افرادی بیشتر است؟

با افزایش سن، بافت‌های اطراف حفره چشم ضعیف‌تر می‌شوند و خاصیت ارتجاعی آنها کاهش پیدا می‌کند. این مسئله می‌تواند حفظ موقعیت چشم پس از جراحی را دشوارتر کند و باعث کوچک شدن چشم بعد از عمل شود. به ‌همین ‌دلیل است که پزشکان تأکید می‌کنند، بهترین سن بلفاروپلاستی 35 سال به بالا است.

افرادی ‌که پوست نازکی در اطراف چشم دارند، ممکن است بعد از بلفاروپلاستی بیشتر مستعد ابتلا به چروک شدن چشم باشند. در این شرایط، احتمال کوچک شدن چشم بعد از عمل بلفاروپلاستی بیشتر است.

افرادی‌که قبلاً سابقه جراحی چشم، مانند جراحی آب ‌مروارید یا پیوند قرنیه را دارند، ممکن است در معرض خطر چروکیدگی و گود شدن چشم بعد از بلفاروپلاستی قرار بگیرند.

کسانی‌که به بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت، فشار خون بالا و بیماری تیروئید چشمی مبتلا هستند، ممکن است دچار عارضه گود شدن چشم بعد از بلفاروپلاستی شوند.

افرادی‌که تحت عمل پلک گسترده یا تهاجمی قرار می‌گیرند، ممکن است در معرض خطر بیشتری برای چروکیدگی چشم باشند.

برای مطالعه بیشتر بخوانید: جراحی زیبایی پلک در اصفهان

آیا بعد از جراحی بلفاروپلاستی، اندازه چشم ها تغییر پیدا می کند؟

در بیشتر موارد، بلفاروپلاستی به طور اساسی شکل یا اندازه خود چشم‌ها را تغییر نمی‌دهد. کره چشم و استخوان‌های اطراف آن که شکل چشم را تعیین می‌کنند، در طی جراحی پلک دست نخورده باقی می‌مانند. تورم و کبودی در طول فرآیند بهبودی می‌تواند به طور موقت ظاهری کوچک به چشم دهد که با بهبودی برطرف می‌شود و در عرض چند هفته محو می‌شود.

چگونه تورم و کبودی بعد از بلفاروپلاستی را کاهش دهیم؟

  1. استفاده از کمپرس سرد طی 24 تا 48 ساعت اول پس از جراحی برای به حداقل رساندن تورم بعد از جراحی توصیه می شود.
  2. بالا نگه داشتن سر باعث کاهش فشار در ناحیه چشم می شود. توصیه می شود در چند روز اول پس از عمل جراحی پلک پایین یا بالا هنگام خواب چند بالش زیر سر خود بگذارید.
  3. هنگام بیرون آمدن در طول روز حتماً از عینک آفتابی استفاده کنید. قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید می تواند روند بهبودی کبودی و تورم را کندتر کند.
  4. نوشیدن مقدار زیادی آب پس از جراحی پلک پایین یا بالا برای کمک به کاهش تورم و خارج کردن مایعات اضافی از بدن مهم است. حتماً روزانه حداقل 4 لیوان آب بنوشید.
  5. توجه به رژیم غذایی بعد از بلفاروپلاستی بسیار مهم است. تا حد امکان از غذاهای خانگی استفاده کنید و سعی کنید میزان نمک غذا را محدود کنید. هر چه نمک بیشتری مصرف کنید، تورم بیشتری را تجربه خواهید کرد.

برای مطالعه بیشتر بخوانید: انواع جراحی زیبایی صورت

آیا کوچک شدن چشم بعد از بلفاروپلاستی قابل درمان است؟

بهبودی پس از عمل بلفاروپلاستی را می‌توان به سه بخش تقسیم کرد:

در ابتد، کبودی صورت از بین می‌رود و این فرآیند حدود 2 تا 3 هفته زمان می‌برد. میزان تورم در محل تزریق بستگی به نوع پوست و نوع تزریق دارد و ممکن است تا 8 ماه طول بکشد تا بهبود یابد. در طول دوره نقاهت بعد از بلفاروپلاستی، چشم‌ها کمی پف دارند و این باعث می‌شود تا چشم‌ها به نظر ریزتر و کوچکتر بیایند. کاهش تورم به طور تدریجی و آهسته اتفاق می‌افتد.


آدرس : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، نبش خیابان مهرداد شرقی ، ساختمان الهیه ، طبقه سوم
تلفن : 31312141 (031)درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانیدنظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به جراحی های زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

روش های درمان افتادگی سینهروش های درمان افتادگی سینه

افتادگی پستان ها یک نگرانی رایج است که می تواند با روش های جراحی و غیرجراحی بهبود یابد. در ادامه مقاله به بررسی این روش ها می پردازیم. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-08

هر آنچه باید در مورد لیفت صورت با نخ بدانیدهر آنچه باید در مورد لیفت صورت با نخ بدانید

لیفت صورت با نخ، روشی برای کشیدن و جوانسازی پوست صورت با استفاده از نخ های مخصوص است. در ادامه به توضیحات بیشتر خواهیم پرداخت. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-05

ژنیکوماستی (بزرگی سینه ژنتیکی در مردان) چیست و چگونه رفع میشود؟ژنیکوماستی (بزرگی سینه ژنتیکی در مردان) چیست و چگونه رفع میشود؟

ژنیکوماستی به رشد بیش از حد و بزرگی غیرطبیعی بافت سینه ها در مردان و پسران جوان گفته می‌شود. ...

تاریخ انتشار : 1403-05-31