بلفاروپلاستی با لیزر چیست و چگونه انجام میشود؟

با افزایش سن، پوست پلک‌ تغییر حالت داده و افتاده می‌شود در نتیجه زیبایی را تحت تأثیر قرار داده و حتی می‌تواند بر بینایی فرد هم تأثیر بگذارد؛ زیرا محدوده بینایی را کم می‌کند. برخی افراد نیز به صورت ژنتیکی در زیر پوست پلک آنها، مقدار نسبتاً زیادی چربی وجود دارد. راهی که برای رفع این مشکل پیشنهاد می‌شود بلفاروپلاستی است. بلفاروپلاستی به دو روش جراحی و لیزر انجام می‌شود که هر کدام از آنها ویژگی‌هایی دارند. بلفاروپلاستی با لیزر، روش غیرتهاجمی است که متقاضیان انجام درمان افتادگی پلک با لیزر می‌توانند به کمک امواج لیزری ساطع شده از دستگاه، پوست اضافی و چربی‌های انباشته شده در پلک خود را رفع کنند. در نتیجه می‌توان بدون کوچک‌ترین برش و بخیه‌ به نتیجه ایده‌آل خود رسید.

آنچه در این مطلب میخوانید

بلفاروپلاستی با لیزر چیست؟

جراحی پلک یا بلفاروپلاستی با لیزر یک روش ایمن و غیر تهاجمی برای اصلاح ایرادات موجود در چشم است. جراح با استفاده از لیزر برش هایی روی پوست ایجاد می کند. در این روش رگ های خونی کمتر تحریک می شوند و این به معنای کاهش میزان خونریزی است. علاوه بر اینکه احتمال ایجاد اسکار و باقی ماندن جای بخیه را کاهش می دهد.

عمل بلفاروپلاستی با لیزر

مزایای بلفاروپلاستی با لیزر

مزایای بسیاری وجود دارد که جراحی پلک با استفاده از لیزر را به روشی بسیار محبوب تبدیل کرده است. این مزایا عبارتند از:

برای مطالعه بیشتر بخوانید: درمان افتادگی پلک با بلفاروپلاستی

نحوه انجام بلفاروپلاستی با لیزر

در نواحی اطراف چشم بی‌حسی موضعی تزریق می‌شود تا فرایند لیزر بدون هیچ‌گونه مشکلی انجام شود. پس از آنکه داروی بی‌حسی به طور کامل اثر کرد، جراح پوست اضافی اطراف چشم را با استفاده از لیزر برش داده و کیسه‌های چربی زیر چشم را برای کاهش پف زیر چشم با لیزر از بین می‌برد. در مرحله آخر پوست برش‌ داده شده بدون نیاز به بخیه پیوند داده می‌شود.

بلفاروپلاستی پلک بالا با لیزر

اساس کار به این صورت است که برش‌های بسیار ریزی توسط لیزر بر روی چشم ایجاد شده و چربی‌های اضافی انباشته شده در زیر پوست، برداشته می‌شوند.

جراحی پلک پایین با لیزر

در این شیوه نیز برش های بسیار کوچک روی سطح پوست ایجاد میشود. پس از آن کیسه های زیر چشم را که شامل پوست های اضافه و توده های چربی است را کوچک می کنند.

برای مطالعه بیشتر بخوانید: انواع جراحی پلاستیک و زیبایی

آمادگی‌های قبل از بلفاروپلاستی با لیزر

  1. مصرف سیگار و دخانیات و نوشیدن الکل، از 2 هفته قبل از جراحی پلک باید متوقف شود؛ زیرا این موارد می توانند باعث به وجود آمدن اختلالات تنفسی در هنگام عمل شده و سلامت بیمار را به خطر بی اندازند.
  2. از 2 هفته قبل از جراحی پلک مصرف داروهای حاوی آسپرین مانند بروفن، ژلوفن ممنوع است و افراد این عمل جراحی باید از آن استفاده نکنند.
  3. قبل از جراحی اگر به داروی خاصی مبتلا هستید یا بیماری خاصی دارید حتماً به پزشک اطلاع دهید.
  4. در روز جراحی برای پیشگیری از به وجود آمدن آلودگی در جراحی حتماً آرایش خود را پاک کنید.

مراقبت‌های بعد از بلفاروپلاستی با لیزر

ماندگاری نتایج بلفاروپلاستی با لیزر

تأثیر عوامل مختلف بر ماندگاری نتایج جراحی لیزری پلک متغیر است. فاکتورهایی همچون رعایت مراقبت‌ های پس از جراحی، سبک زندگی و وراثت، تأثیر بسزایی در کسب نتایج عالی پس از عمل دارند. آمارها نشان می‌ دهند که انتخاب یک جراح ماهر و استفاده از تجهیزات پیشرفت، می‌ تواند ماندگاری نتیجه را برای یک دوره زمانی تا 10 سال افزایش دهد.

برای مطالعه بیشتر بخوانید: انواع عمل های زیبایی صورت

عوارض بلفاروپلاستی با لیزر

به طور کلی، بلفاروپلاستی با لیزر یک روش ایمن است و عوارض جدی ندارد. با این حال، برخی از عوارض ممکن شامل موارد زیر هستند:

هزینه بلفاروپلاستی با لیزر

هزینه بلفاروپلاستی با لیزر تحت تأثیر پارامتر‌هایی مثل اجرت دریافتی توسط پزشک، هزینه خدمات ارائه شده در کلینیک و نوع دستگاه لیزر استفاده شده برای این منظور قرار دارد.


آدرس : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، نبش خیابان مهرداد شرقی ، ساختمان الهیه ، طبقه سوم
تلفن : 31312141 (031)درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانیدنظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به جراحی های زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

همه چیز در مورد عمل جراحی پروتز گونههمه چیز در مورد عمل جراحی پروتز گونه

پروتز گونه نوعی جراحی زیبایی است که در طی آن افراد می توانند با جای گذاری پروتز های سیلیکونی در نواحی گونه ها باعث برجستگی و زیبایی آنها شوند. ...

تاریخ انتشار : 1403-07-05

همه چیز در مورد پروتز چانههمه چیز در مورد پروتز چانه

پروتز چانه یکی از روش های محبوب برای بهبود تناسب صورت و افزایش زیبایی است. در این مقاله به بررسی مزایا، عوارض و روند جراحی این عمل زیبایی می پردازیم. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-31

بهبود ظاهر چهره با تزریق ژل گونهبهبود ظاهر چهره با تزریق ژل گونه

در این مقاله به بررسی بهبود ظاهر چهره با تزریق ژل گونه و تأثیرات آن بر برجسته سازی و زیبایی طبیعی صورت خواهیم پرداخت؛ پس همراه ما باشید. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-27