هر آنچه باید در مورد برداشتن چربی های بوکال بدانید

داشتن صورت متقارن و زیبا خواسته هر فردی است. به همین دلیل است که این روزها دنیای پزشکی در تلاش است تا با کمک روش‌های کاربردی بتواند در داشتن صورت و چهره‌ای زیباتر و متناسب‌تر به افراد کمک کند. یکی از این روش‌ها که در سال‌های اخیر هم با استقبال بسیار زیادی مواجه شده، جراحی بوکال فت است. روشی که با کمک آن می‌توان چهره‌ای زاویه‌دار و متناسب‌تر داشت. جراحی بوکال فت نوعی جراحی زیبایی است که با هدف باریک‌تر و زیباتر کردن گونه‌ها و ایجاد گودی در این ناحیه انجام می‌گیرد. این روش، نتیجه‌ای بسیار طبیعی دارد و چهره فرد را علاوه بر زیباتر شدن، جوان‌تر نیز خواهد کرد. در این روش، پد بوکال فت که توده‌ای چربی دایره‌ای از بافت صورت است و در اعماق پوست و ماهیچه‌های میانی گونه قرار دارد، هدف جراح خواهد بود. برداشتن این پد در جراحی بوکال فت، مثل یک کانتور همیشگی عمل می‌کند و صورت شما را خوش‌فرم می‌سازد.

آنچه در این مطلب میخوانید

چربی های بوکال صورت چیست؟

بوکال فت یکی از مهم‌ترین اجزای صورت است که اصلاح شکل آن باعث اصلاح فرم صورت می‌شود. لایه چربی بوکال یک لایه عمقی چربی درون گونه ها است و نقش اساسی در حالت دهی به صورت ایفا می کند. محل قرارگیری چربی بوکال از شقیقه شروع شده، قسمت میانی آن در گونه و قسمت تحتانی آن در زیر گونه یا ناحیه لپ قرار دارد. این لایه چربی می تواند در سایزهای مختلفی وجود داشته باشد و یک لایه نازک یا یک لایه ضخیم از چربی باشد.

کاربرد های برداشتن چربی های بوکال

بوکال فت

مزایای برداشتن چربی های بوکال برای زیبایی و جوانسازی

مراحل جراحی برداشتن چربی های بوکال

  1. بررسی وضعیت صورت و انتظارات بیمار توسط پزشک
  2. در صورت وجود هرگونه بیماری مزمن، اخذ اجازه عمل از پزشک معالج توصیه می‌گردد.
  3. مصرف هر گونه دارو، حساسیت غذایی و دارویی را به اطلاع پزشک خود برسانید.
  4. بی حسی موضعی در صورت انجام می‌شود. شما هیچ دردی احساس نخواهید کرد.
  5. اگر بیش از یک عمل جراحی انجام داده اید، ممکن است بیهوشی عمومی انجام شود.
  6. جراح شما یک برش در داخل گونه شما ایجاد می‌کند. از این برش‌ها برای بیرون آمدن بیشتر چربی به خارج گونه شما استفاده می‌شود.
  7. چربی ها را برش داده و از بین می‌برد.
  8. زخم را با بخیه (معمولا جذبی) می‌بندند.

مراقبت های بعد از جراحی برداشتن چربی های بوکال

کاندیدهای مناسب برای برداشتن چربی های بوکال

جراحی بوکال جزء جراحی های سرپایی و آسان محسوب می شود و برای افرادی که دوست دارند صورت لاغر و زاویه داری داشته باشند مناسب است. البته همه افراد نمی توانند کاندیدای مناسب بوکال فت باشند و باید برخی ملاک ها و شرایط را دارا باشند. متقاضیان با ویژگی های زیر کاندیدای مناسبی برای بوکال فت محسوب می شوند:

چه کسانی نباید بوکال فت انجام دهند؟

برخی افراد به دلیل موقعیت و شرایطی که دارند نباید برای جراحی بوکال اقدام نمایند. در صورتی که شما شرایط انجام عمل بوکال را نداشته باشید و با این وجود برای انجام آن اقدام کنید، درگیر عوارض زیادی خواهید شد. در ادامه به افرادی که نباید بوکال فت انجام دهند اشاره می کنیم:

عوارض جراحی برداشتن چربی های بوکال

بوکال فت به طور کلی بی خطر تلقی می‌شود. با این حال، مانند همه روش ها، خطر عوارض جانبی ناخواسته وجود دارد. عوارض احتمالی عبارتند از:

هزینه جراحی برداشتن چربی های بوکال

هزینه عمل بوکال فت بر اساس عوامل مختلفی تعیین می شود که باعث می شود قیمت آن در مکان های مختلف متفاوت باشد. هزینه این جراحی در شهرهای بزرگ بیشتر از شهرهای کوچک است، بنابراین یکی از عواملی که قیمت آن را تعیین می کند، موقعیت جغرافیایی عمل جراحی است. ممکن است فرد علاوه بر لاغری صورت، جراحی دیگری انجام دهد که هزینه آن را افزایش می دهد. انتخاب پزشک، مهارت و تجربه او در تعیین هزینه عمل جراحی در نظر گرفته می شود. پزشکان با تجربه تر هزینه بیشتری می گیرند. امکانات و تجهیزات کلینیک یا بیمارستانی که در آن جراحی انجام می شود از عوامل تعیین کننده هزینه عمل بوکال فت هستند. علاوه بر هزینه عمل جراحی، باید هزینه معاینات مربوطه را که باید قبل از عمل جراحی انجام شود و بیمار باید هزینه آن را بپردازد برآورد کرد.

سوالات رایج در مورد جراحی بوکال فت

در صورتی که مراقبت‌های لازم را انجام دهید و از اضافه وزنتان هم جلوگیری کنید، احتمال برگشت چربی‌ها بسیار کم خواهد بود.

خیر، بوکال فت با تخلیه چربی انجام می‌شود؛ اما لیپوماتیک با حرارت دادن به چربی‌ها، آنها را از بافت صورت جدا می‌کند.

معمولاً کسانی که از بیماری‌های خاص رنج می‌برند نباید به سراغ این جراحی بروند. در کنار این نیز انجام بوکال فت برای کسانی که لاغر هستند و صورتشان گوشتی نیست، اصلاً توصیه نمی‌شود.

معمولاً حدود یک هفته زمان می‌برد تا تورم ناشی از جراحی، کاهش پیدا کند و ظاهر جدید شما به خوبی، خود را نشان دهد. با این حال، بعد از یک ماه، بهبودی کامل بروز پیدا می‌کند و در بسیاری از افراد، حتی نتیجه نهایی جراحی هم مشخص می‌شود. به خاطر داشته باشید که پوست شما به زمان نیاز دارد تا با تغییرات ناشی از جراحی کنار بیاید. به همین دلیل هم گاهی ممکن است نتیجه نهایی جراحی تا سه ماه بعد، خود را نشان دهد.

چربی بوکال فت با تخلیه چربی بوکال از صورت انجام می‌دهد؛ ولی لیپوساکشن بدن ، قسمت‌های چربی را خرد می‌کند و بعد از آن به وسیله مکنده‌هایی تخلیه می‌کند. به همین دلیل هم نقاهت و درد ناشی از لیپوساکشن به مراتب بیشتر از بوکال فت خواهد بود.

اگر پزشک به اشتباه حجم زیادی از چربی را بردارد، صورت زیادی لاغر شده و پوست گونه حالت افتاده پیدا می‌کند که این وضعیت باعث پیری پوست می‌شود.


آدرس : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، نبش خیابان مهرداد شرقی ، ساختمان الهیه ، طبقه سوم
تلفن : 31312141 (031)نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به جراحی های زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

هر آنچه باید در مورد تزریق چربی بدانیدهر آنچه باید در مورد تزریق چربی بدانید

تزریق چربی یک روش زیبایی است که طی آن چربی از بخشهای مختلف بدن گرفته شده و به منظور بهبود حجم و جوانسازی به نواحی مورد نظر تزریق می شود. ...

تاریخ انتشار : 1403-04-11

درمان بیماری کجی یا دیستونی گردن با تزریق بوتاکسدرمان بیماری کجی یا دیستونی گردن با تزریق بوتاکس

درمان دیستونی گردن با تزریق بوتاکس می تواند بهبود قابل توجهی در تغییرات نامطلوب حرکتی و کاهش علائم بیماری کجی ایجاد کند. ...

تاریخ انتشار : 1403-04-06

همه چیز در مورد تزریق بوتاکسهمه چیز در مورد تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس یک روش غیرجراحی و مؤثر برای کاهش چین و چروک های صورت، بهبود ظاهر پوست و درمان تعریق بیش از حد است که در ادامه به آن می پردازیم. ...

تاریخ انتشار : 1403-03-31