هر آنچه باید در مورد تزریق چربی بدانید

در دنیای امروز، داشتن ظاهری جوان و شاداب بیش از هر زمان دیگری اهمیت پیدا کرده است. یکی از روش‌های موثر و محبوب برای بهبود و جوانسازی پوست و افزایش حجم قسمت‌های مختلف بدن، تزریق چربی است. تزریق چربی، که به عنوان پیوند چربی نیز شناخته می‌شود، شامل برداشت چربی از بخش‌های مختلف بدن و تزریق آن به نواحی نیازمند حجم یا اصلاح می‌باشد. این روش به دلیل استفاده از چربی بدن خود فرد، نتایج طبیعی‌تر و ماندگارتری را به همراه دارد. در این مقاله، به بررسی کامل فرآیند تزریق چربی، مزایا و معایب، کاربردها، و نکات مهمی که قبل و بعد از این روش باید رعایت شود، خواهیم پرداخت. اگر به دنبال روشی ایمن و موثر برای بهبود ظاهر خود هستید، با ما همراه باشید تا اطلاعات جامع و کاربردی را در مورد تزریق چربی به دست آورید.

آنچه در این مطلب میخوانید

فرآیند تزریق چربی

فرآیند تزریق چربی معمولاً از 3 مرحله زیر تشکیل می‌شود:

در ابتدا قبل از هر چیزی برای شروع این جراحی، چربی اولین چیزی است که به آن نیاز دارید. معمولاً چربی از مناطقی مانند شکم، باسن و ران با استفاده از روش لیپوساکشن برداشته می شود. برای برداشتن چربی، از محلولی که حاوی لیدوکائین و اپینفرین می باشد جهت کاهش درد، خونریزی و راحت شدن روند حذف چربی استفاده می‌شود.

پس از آنکه چربی از ناحیه مورد نظر جمع آوری شد، نوبت به تصفیه آن می رسد. برای جداسازی سلول‌های آسیب ‌دیده از سلول‌های سالم چربی را در دستگاه سانترفیوژ قرار می دهند، سپس مایع طلایی رنگ از سلول‌های چربی خالص جدا شده و آماده تزریق می باشد.

در مرحله آخر پزشک بسته به میزان حجم از دست رفته و شکل ناحیه، تزریق چربی را انجام می دهد.

تزریق چربی

کاربردهای تزریق چربی

زیبایی صورت:

زیبایی بدن:

بهبود زخم‌ها و اسکارها:

مزایا تزریق چربی

معایب تزریق چربی

کاندیدای مناسب برای تزریق چربی

مراقبت‌های قبل از تزریق چربی

مراقبت های پس از تزریق چربی

  1. مصرف مرتب و به موقع داروها و پمادهای تجویز شده توسط پزشک
  2. به منظور کاهش تورم و کبودی‌های به وجود آمده می توانید از کمپرس سرد استفاده استفاده کنید.
  3. به هیچ وجه محل تزریق را مالش یا فشار ندهید.
  4. بدون مشورت با پزشک از مصرف هر گونه دارو به خصوص مسکن‌ها، ویتامین‌ها و داروهای رقیق کننده خون خودداری کنید.
  5. حداقل تا سه هفته بعد از تزریق چربی از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی خودداری کنید.
  6. به منظور جلوگیری از بروز عفونت در زخم‌ها حتما در نواحی برداشت و تزریق چربی بهداشت را رعایت کنید.
  7. داشتن تغذیه خوب و مقوی
  8. به منظور هیدراته نگه داشتن بدن نوشیدن آب کافی بنوشید.
  9. به مدت سه هفته بعد از تزریق چربی از انجام فعالیت‌های بدنی و ورزشی سنگین خودداری کنید.

عوارض جانبی و خطرات تزریق چربی

مقایسه تزریق چربی با دیگر روش‌ها

مهم ترین تفاوت بین تزریق چربی و فیلر های مصنوعی جنس ماده ی تزریق شده است. در تزریق چربی ماده تزریق شده از نوع بافت خود بدن فرد می باشد ولی ژل ماده‌ای شیمیایی و ساختگی است. تزریق چربی می‌شود علاوه بر پر کردن و حجم دادن تولید کلاژن را افزایش داده در نتیجه در جوانسازی پوست بسیار موثرتر خواهد بود.

در تزریق چربی به دلیل اینکه ماده تزریق شده از بافت خود بدن است احتمال جابجایی وجود ندارد ولی در تزریق ژل به دلیل شیمیای بودن و نیز عدم هماهنگی با بافت بدن احتمال جابجایی وجود خواهد داشت. همچنین اثر و ماندگاری ژل بسیار کوتاه تر است و فرد می‌بایست هر چند ماه یکبار تزریق را تمدید نماید. درحالیکه چربی تاثیر و ماندگاری بیشتری دارد.

تزریق چربی به سینه نسبت به استفاده از پروتزها طبیعی تر می باشد. ماندگاری نتایج عمل تزریق چربی و پروتز تا حد زیادی به فاکتورهای فردی بستگی دارد. اما به طور کلی ماندگاری عمل پروتز سینه بیشتر از ماندگاری تزریق چربی به سینه است. همچنین در تزریق چربی به دلیل استفاده از چربی بدن خود فرد احتمال بروز عوارض پس از تزریق بسیار کم تر از پروتز می باشد.

ماندگاری تزریق چربی

ماندگاری تزریق چربی به عواملی مانند مهارت پزشک در تزریق و انجام مراقبت های لازم پس از تزریق چربی بستگی دارد. اما به طور کلی بین 1 تا 3 سال ماندگاری دارد.

هزینه تزریق چربی

هزینه تزریق چربی با توجه به عواملی مانند ناحیه تزریق، مفدار چربی مورد نیاز، تخصص و مهارت پزشک، مکان کلینیک و ... متغیر می باشد و مبلغ کلی نمیتوان تعیین کرد.


آدرس : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، نبش خیابان مهرداد شرقی ، ساختمان الهیه ، طبقه سوم
تلفن : 31312141 (031)نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به جراحی های زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

همه چیز درباره لیپوساکشن ران؛ کاندیدای مناسب، مزایا، معایب و قیمتهمه چیز درباره لیپوساکشن ران؛ کاندیدای مناسب، مزایا، معایب و قیمت

لیپوساکشن ران به کاهش چربی های موضعی و بهبود فرم بدن در این ناحیه کمک می کند. در ادامه مقاله به جزئیات بیشتری در مورد این روش خواهیم پرداخت. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-19

عمل سپتورینوپلاستی چیست و چگونه انجام می شود؟عمل سپتورینوپلاستی چیست و چگونه انجام می شود؟

سپتورینوپلاستی یک عمل جراحی است که با هدف بهبود ظاهر و اصلاح انحراف تیغه بینی انجام می شود. در ادامه به جزئیات بیشتر این جراحی و نتایج آن می پردازیم. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-16

روش های درمان افتادگی سینهروش های درمان افتادگی سینه

افتادگی پستان ها یک نگرانی رایج است که می تواند با روش های جراحی و غیرجراحی بهبود یابد. در ادامه مقاله به بررسی این روش ها می پردازیم. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-08