هر آنچه باید در مورد لیفت صورت با نخ بدانید

لیفت صورت با نخ یکی از روش‌های نوین و غیرجراحی در حوزه زیبایی است که به منظور رفع افتادگی و جوانسازی پوست صورت به کار می‌رود. با افزایش سن، پوست به تدریج خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و به مرور زمان دچار شل‌شدگی و افتادگی می‌شود. لیفت با نخ، که به عنوان یک راهکار سریع و موثر شناخته می‌شود، با قرار دادن نخ‌های مخصوص در زیر پوست، به لیفت و کشیدن نواحی افتاده کمک کرده و ظاهر جوان‌تر و شاداب‌تری به صورت می‌بخشد. در این شیوه نخ های مخصوصی استفاده می شود که به سلامت پوست کمک بیشتری می کنند. این روش به دلیل حداقل تهاجمی بودن، زمان بهبودی کوتاه و نتایج فوری، مورد توجه افرادی قرار گرفته که به دنبال بهبود ظاهر خود بدون نیاز به جراحی هستند. انتخاب پزشک مناسب و رعایت نکات مراقبتی بعد از عمل برای دستیابی به بهترین نتایج بسیار اهمیت دارد. در این مقاله، به بررسی فرآیند لیفت با نخ، مزایا و کاندیدهای مناسب برای این روش می‌پردازیم تا آگاهی کاملی از این روش نوین فراهم کنیم.

آنچه در این مطلب میخوانید

لیفت صورت با نخ چیست؟

لیفت صورت با نخ یکی از روش‌های نوین و غیرجراحی برای بهبود ظاهر و جوانسازی پوست صورت است که در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است. در این روش از نخ‌های مخصوص پزشکی استفاده می‌شود. این نخ‌ها معمولا از مواد قابل جذب ساخته شده‌اند و به طور ایمن زیر پوست قرار می‌گیرند. هدف این روش بالا بردن و سفت کردن پوست صورت، به ویژه در نواحی مانند گونه‌ها، فک و گردن است.

انواع روش های لیفت با نخ

به صورت کلی دو روش تایید شده توسط ADF برای لیفت با نخ وجود دارد که هر دوی آنها مکانسیم مشابهی را دنبال می کنند. با این حال تفاوت هایی نیز وجود دارد که بهتر است بیماران از آن ها آگاهی نسبی داشته باشند. این دو روش تایید شده روش های زیر می باشند.

روش نووا

این روش لیفت با نخ در واقع روشی است که در آن از بخیه هایی زیست سازگار به نام ODP استفاده می شود. این نخ ها طوری طراحی شده اند که برای جذب مجدد آنها در بدن خطری وجود نداشته باشد و کاملا ایمن باشد. این نوع از لیفت با نخ به مدت چهار تا شش ماه در محل ورود باقی می ماند، بعد از آن نخ به آرامی در محل حل شده و جذب می شود. با این حال بیماران می توانند انتظار داشته باشند که طی انجام لیفت با نخ با این روش، میزان ماندگاری آن تا یک سال نیز باشد.

روش Silhouette InstaLift

مانند روش قبلی، این روش نیز بر استفاده از نخ های بخیه ای سازگار با محیط زیست برای بالا بردن با نخ متکی می باشد. این روش لیفت با نخ بیش تر بر بالا بردن پوست متمرکز می باشد تا تحریک تولید کلاژن در پوست.

بنابراین نخ های بخیه ای در این روش لیفت با نخ تا حدودی متفاوت طراحی شده اند. بر خلاف روش قبلی لیفت با نخ که نخ های بخیه ای در گروه های خار دار و یا صاف و خمیده دسته بندی می شوند، در این روش لیفت با نخ از تعدادی نخ های بخیه ای با مخروط های ریز و درشت استفاده شده است که در گرفتن بافت مهارت دارند.

لیفت صورت با نخ

انواع نخ برای لیفت صورت

در ادامه با انواع نخ لیفت صورت آشنا می شوید :

لیفت با نخ ترکیبی

لیفت با نخ جذبی

لیفت با نخ غیر قابل جذب

کاربردهای لیفت نخ

لیفت صورت با نخ به دلیل مزایای متعددی که دارد، در بهبود و جوانسازی نواحی مختلف صورت و بدن به کار می‌رود. در ادامه به برخی از کاربردهای اصلی این روش اشاره می‌کنیم:

کاندیداهای مناسب برای لیفت صورت با نخ

داشتن پوست مناسب

افراد بالای 30 سال

افتادگی ملایم تا متوسط پوست

انتظارات واقع‌بینانه

سلامت عمومی خوب

آمادگی قبل از لیفت با نخ

فرایند لیفت صورت با نخ

برای کاهش درد و ناراحتی، بی‌حسی موضعی در نواحی مورد نظر اعمال می‌شود. پزشک با استفاده از سوزن‌های نازک، نخ‌های مخصوص را به زیر پوست وارد می‌کند. نخ‌ها در لایه‌های زیرین پوست قرار می‌گیرند و با ایجاد کشش، پوست را لیفت می‌کنند. پس از قرار دادن نخ‌ها، پزشک آنها را به دقت تنظیم می‌کند تا به بهترین شکل ممکن پوست را لیفت کند و نتیجه طبیعی و هماهنگ به دست آید.

نقاط هدف در صورت برای اعمال نخ‌ها موارد زیر است:

گونه‌ها

پیشانی

خط فک

گردن

مزایا لیفت صورت با نخ

تاثیر سن بر ماندگاری لیفت نخ

سن بالاتر باعث کاهش ماندگاری لیفت نخ می‌شود زیرا با افزایش سن، پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده و تولید کلاژن کاهش می‌یابد. به طور کلی، اگرچه لیفت نخ می‌تواند نتایج قابل توجهی در هر سنی داشته باشد، اما در افراد جوان‌تر که پوستشان خاصیت ارتجاعی بیشتری دارد، ماندگاری نتایج معمولاً بیشتر است. در مقابل، در افراد مسن‌تر ممکن است نیاز به تکرار درمان‌ها یا استفاده از روش‌های مکمل برای حفظ نتایج مطلوب باشد.

ماندگاری لیفت صورت با نخ

دوام لیفت با نخ به عواملی مانند نوع پوست فرد، شرایط پوستی، سن و ناحیه تحت درمان و همچنین نوع و میزان نخ مصرفی بستگی دارد. در مورد ماندگاری لیفت صورت با نخ می‌توان یک محدوده زمانی 2 تا 3 سال را درنظر گرفت.

عوارض لیفت صورت با نخ

عوارض احتمالی لیفت صورت با نخ، که معمولاً خفیف و موقتی هستند، شامل موارد زیر است:

این عوارض اغلب به خودی خود رفع می‌شوند و نگران‌کننده نیستند.

دوره نقاهت لیفت صورت با نخ

برخی توصیه‌های مهم برای کمک به بهبودی بهتر و سریع‌تر دوران نقاهت ارائه می‌شود:

  1. سعی کنید در روزهای اول به حداقل فعالیت‌های فیزیکی بپردازید و تا حد ممکن استراحت کنید.
  2. در 24 تا 48 ساعت اول، به مدت 15 تا 20 دقیقه هر چند ساعت یک بار کمپرس سرد را روی ناحیه قرار دهید.
  3. سر خود را بالا نگه دارید و از خوابیدن بر روی صورت خودداری کنید. استفاده از چند بالش در هنگام خواب توصیه می‌شود.
  4. از ورزش‌های شدید، برنامه‌های ورزشی و فعالیت‌های سنگین تا یک هفته اجتناب کنید.
  5. از غذاهای ضد التهابی مانند میوه‌ها و سبزیجات، آجیل و ماهی‌های چرب استفاده کنید. مصرف مایعات کافی نیز ضروری است.
  6. به مدت حداقل 48 ساعت از محصولات آرایشی و همچنین از درمان‌های پوستی خاص مانند فیشال و لیزر پرهیز کنید.
  7. از لمس و فشار دادن ناحیه خودداری کنید و از خیس‌کردن ناحیه برای چند روز ابتدایی اجتناب کنید.
  8. قرارهای پیگیری خود با پزشک را فراموش نکنید و هرگونه شکایت یا نگرانی را با پزشک خود در میان بگذارید.
  9. مسکن‌ها می‌توانند به کاهش درد و ناراحتی کمک کنند. داروهای تجویزی یا غیر تجویزی که پزشک تجویز کرده است را طبق دستور استفاده کنید.

مراقبت‌های پس از لیفت با نخ

هزینه لیفت صورت با نخ

هزینه لیفت صورت با نخ بستگی به وضعیت پوست، تعداد نخ مورد نیاز، نوع نخ مورد استفاده، کلینیکی که در آن لیفت انجام می دهید و همچنین دستمزد پزشک دارد.

سوالات متداول

لیفت صورت با نخ درد دارد؟

لیفت نخ بهتر است یا جراحی لیفت؟

آیا بعد از جذب نخ توسط پوست، خاصیت کشسانی آن نیز از بین می رود؟

کدام روش لیفت نخ ماندگاری بیشتری دارد؟

کدام نخ برای لیفت صورت بهتر است؟

نتیجه‌گیری

لیفت صورت با نخ، به عنوان یک روش غیرجراحی و نوین، فرصتی مناسب برای کسانی است که به دنبال بهبود جوانی و زیبایی صورت بدون نیاز به جراحی‌های تهاجمی هستند. این روش با استفاده از نخ‌های خاص، قادر است پوست را به طور موثر لیفت کرده و ظاهری تازه و شاداب به آن ببخشد. در این روش، نخ‌های خاصی که قابل جذب هستند زیر پوست قرار می‌گیرند و سبب افزایش تولید رشته‌های کلاژن و الاستین در پوست می‌شوند. این فرایند باعث می‌شود که پوست به سمت بالا لیفت شود. لیفت با نخ معمولا به عنوان جایگزین جراحی‌های پلاستیک برای کسانی که به دنبال روش‌های کم تهاجمی هستند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آنجایی که این روش غیرجراحی است، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا از لیفت با نخ به جای عمل‌های جراحی برای لیفت صورت خود استفاده کنند.نتایج سریع و دوران بهبودی کوتاه از مزایای برجسته این تکنیک به شمار می‌آید، اما برای دستیابی به بهترین نتایج، انتخاب کاندیدای مناسب و انجام عمل توسط متخصصان مجرب بسیار حیاتی است. همچنین، توجه به مراقبت‌های پس از عمل و رعایت توصیه‌های پزشک می‌تواند به حفظ و ماندگاری نتایج کمک کند. در نهایت، لیفت صورت با نخ می‌تواند گزینه‌ای موثر و کارآمد برای افرادی باشد که به دنبال بهبود ظاهری خود به روشی غیر تهاجمی هستند و به دنبال جوانسازی و رفع علائم پیری می‌باشند.


آدرس : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، نبش خیابان مهرداد شرقی ، ساختمان الهیه ، طبقه سوم
تلفن : 31312141 (031)نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به جراحی های زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

همه چیز درباره لیپوساکشن ران؛ کاندیدای مناسب، مزایا، معایب و قیمتهمه چیز درباره لیپوساکشن ران؛ کاندیدای مناسب، مزایا، معایب و قیمت

لیپوساکشن ران به کاهش چربی های موضعی و بهبود فرم بدن در این ناحیه کمک می کند. در ادامه مقاله به جزئیات بیشتری در مورد این روش خواهیم پرداخت. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-19

عمل سپتورینوپلاستی چیست و چگونه انجام می شود؟عمل سپتورینوپلاستی چیست و چگونه انجام می شود؟

سپتورینوپلاستی یک عمل جراحی است که با هدف بهبود ظاهر و اصلاح انحراف تیغه بینی انجام می شود. در ادامه به جزئیات بیشتر این جراحی و نتایج آن می پردازیم. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-16

روش های درمان افتادگی سینهروش های درمان افتادگی سینه

افتادگی پستان ها یک نگرانی رایج است که می تواند با روش های جراحی و غیرجراحی بهبود یابد. در ادامه مقاله به بررسی این روش ها می پردازیم. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-08