براکیوپلاستی (جراحی زیبایی بازو) چیست و چگونه انجام میشود؟

یکی از انواع جراحی‌های زیبایی که امروزه در سراسر جهان محبوب شده است، براکیوپلاستی یا همان جراحی زیبایی بازو نام دارد. این جراحی برای کسانی که به علت کاهش وزن و یا بالا رفتن سن با افتادگی بازو مواجه شدهاند، انجام میشود. با این عمل، بازوها حالت متناسب و زیبایی پیدا میکنند. بسیاری از افرادی که این عمل را انجام دادهاند، با مشاهده نتایج شگفت انگیز آن، احساس اعتماد به نفس از دست رفته خود را دوباره به دست آوردهاند. اگر شما نیز قصد دارید عمل جراحی زیبایی بازو را انجام دهید، با ما در ادامه مطلب همراه باشید تا به مزایا، عوارض و مراقبتهای پس از عمل براکیوپلاستی اشاره کنیم.

آنچه در این مطلب میخوانید

براکیوپلاستی چیست؟

در حال حاضر بسیاری از افراد برای رفع افتادگی بازو اقدام به انجام عمل براکیوپلاستی میکنند. براکیوپلاستی یا عمل لیفت بازو، روش مدرنی است که طی آن بافت اضافی پوست بازو برداشته میشود. بنابراین بازو فرم بسیار زیبا و خوش حالتی پیدا میکند. این عمل از ناحیه آرنج تا زیر بغل امتداد دارد و هر چه بافت و پوست اضافه در این ناحیه وجود داشته باشد، برداشته میشود. هر چند برای لاغری و فرمدهی بازو روشهای مختلفی وجود دارد، اما براکیوپلاستی بیش از سایر روشها توجه افراد را به خود جلب کرده است. شاید علت این موضوع، ماندگاری نتایج عمل براکیوپلاستی برای مدت زمان طولانی است.

براکیوپلاستی

مزایای براکیوپلاستی

این روزها بسیاری از افراد برای رفع افتادگی بازوها با براکیوپلاستی اقدام میکنند. به خصوص کسانی که در اثر نوسانات وزنی یا افزایش سن با افتادگی بازو مواجه شدهاند. این روش مزایای بیشماری دارد که برخی از آنها عبارتند از:

عوارض براکیوپلاستی

عمل براکیوپلاستی با وجود تمام مزایای خویش، عوارضی نیز به همراه دارد. البته مراجعه به یک متخصص ماهر و با تجربه و همچنین رعایت تمام نکات مراقبتی پس از عمل، عوارض آن را کاهش میدهند. در هر حال اگر قصد دارید به تازگی اقدام به عمل براکیوپلاستی کنید، بهتر است با عوارض آن هم آشنا باشید و این عوارض عبارتند از:

کاندیدای مناسب برای براکیوپلاستی

شاید برای شما هم این سوال به وجود آمده باشد که عمل براکیوپلاستی برای چه کسانی مناسب است؟ بهترین کاندید برای انجام عمل جراحی بازو عبارتند از:

کاندیدای نامناسب برای براکیوپلاستی

هر چند عمل براکیوپلاستی، زیبایی و جذابیت فراوانی به بازو می‌بخشد، اما تمامی افراد برای انجام این عمل مناسب نیستند. شاید بپرسید این عمل به چه کسانی پیشنهاد نمیشود؟ در این قسمت از مقاله به شما میگوییم عمل جراحی زیبایی بازو برای چه کسانی مناسب نیست:

فرآیند براکیوپلاستی

قبل از شروع عمل براکیوپلاستی، یک جلسه مشاوره با پزشک خود خواهید داشت. در این جلسه بازوها معاینه می‌شوند و تصمیم‌گیری برای عمل جراحی انجام می‌شود. پس از آن باید وضعیت جسمانی شما بررسی شود که این امر با انجام آزمایش‌های مختلف امکان‌پذیر است. همچنین شما باید در مورد سابقه بیماری‌ها و داروهایی که مصرف میکنید، با پزشک خود صحبت کنید. پس از آن با انجام فرایند بیهوشی عمومی یا موضعی، عمل آغاز میشود. طی این عمل، پوست و بافت بازو از بالای آرنج تا زیر بغل برداشته میشوند. سپس پزشک با بخیههای کوچک، برشهایی که برای برداشتن بافتها ایجاد کرده بود را میبندد. در نهایت شما میتوانید به خانه بازگردید و پس از سپری کردن دوران نقاهت، نتایج این عمل را مشاهده کنید.

مراقبت‌های پس از عمل براکیوپلاستی

برای آن که از عوارض عمل براکیوپلاستی دور بمانید و هر چه زودتر نتایج آن را مشاهده کنید، باید در دوران نقاهت به خوبی از خود مراقبت کنید. برخی از مراقبتهای پس از عمل براکیوپلاستی را با هم میخوانیم:

جای زخم‌ها در جراحی براکیوپلاستی

برخی از افرادی که بازوهای افتاده دارند و میخواهند این افتادگی را با عمل براکیوپلاستی برطرف کنند، با نگرانیهای زیادی مواجه هستند. یکی از این نگرانیها، باقی ماندن جای زخم در محل جراحی است. نکتهای که باید بدانید این است که اگر عمل براکیوپلاستی را تحت نظر یک متخصص حاذق و با تجربه انجام دهید، احتمال باقی ماندن جای زخم کاهش پیدا میکند. ممکن است تا مدتی جای بخیهها را به صورت یک خط صاف مشاهده کنید؛ اما پس از گذشت 1 الی 2 سال، این آثار به آرامی از بین میروند. پس اگر برای انجام این عمل به یک متخصص با تجربه و ماهر مراجعه کردهاید، جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

مدت زمان ماندگاری براکیوپلاستی

هر چند نتایج عمل براکیوپلاستی ماندگاری زیادی دارند، اما این موضوع تا حدود زیادی به سبک زندگی شما بستگی دارد. اگر پس از عمل از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید، ورزش را در روتین روزانه خود بگنجانید و وزن خود را در حالت متناسب نگه دارید، ماندگاری نتایج این عمل را افزایش خواهید داد. افرادی که پس از عمل جراحی زیبایی بازو همچنان به همان سبک غلط به زندگی خود ادامه دهند، پرخوری کنند و ورزش در زندگی آنها جایگاهی نداشته باشد، نمیتوانند انتظار نتایج ماندگار و موثر از این عمل جراحی داشته باشند. پس میبینید که همه چیز به خودتان و شیوه مراقبت از جسمتان بستگی دارد.

هزینه براکیوپلاستی

یکی از دغدغههای ذهنی افرادی که قصد دارد عمل جراحی زیبایی بازو انجام دهند، هزینه عمل براکیوپلاستی است. لازم است بدانید که پارامترهای فراوانی وجود دارند که بر روی هزینه این عمل موثر هستند. این پارامترها شامل هزینههای بیمارستان، دستمزد جراح، هزینههای مربوط به آزمایشهای قبل از عمل و... میباشند. به عنوان مثال اگر این عمل را در یک بیمارستان مجهز و تحت نظر یک متخصص ماهر و با تجربه انجام دهید، بدون شک باید برای آن هزینه بیشتری بپردازید.

سوالات متداول

آیا براکیوپلاستی دردناک است؟

مدت زمان بهبودی پس از جراحی چقدر است؟

آیا اسکار ناشی از براکیوپلاستی قابل مشاهده است؟

چه زمانی می‌توانم ورزش را بعد از براکیوپلاستی شروع کنم؟

نتایج جراحی براکیوپلاستی چه مدت ماندگار است؟

آیا می‌توان همزمان با براکیوپلاستی عمل‌های دیگری انجام داد؟

نتیجه‌گیری

در نهایت باید به این موضوع اشاره کنیم که عمل براکیوپلاستی، یکی از بهترین گزینه ها برای کسانی است که بازوهای شل و افتاده دارند. اگر میخواهید فرم بازوهای خود را بهبود بخشید و شاهد بالا رفتن اعتماد به نفس خود باشید، میتوانید این عمل را انجام دهید. البته قبل از آن که تصمیم به انجام این عمل بگیرید، تمام جوانب مثبت و منفی آن را بسنجید. بهتر است قبل از هر کاری با یک جراح حاذق و با تجربه مشورت کنید و سپس برای این عمل آماده شوید.


آدرس : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، نبش خیابان مهرداد شرقی ، ساختمان الهیه ، طبقه سوم
تلفن : 31312141 (031)نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به جراحی های زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

جراحی مینی لیفت صورت، اطلاعات جامع درباره این روشجراحی مینی لیفت صورت، اطلاعات جامع درباره این روش

جراحی مینی لیفت صورت یک روش کم‌تهاجمی است که با لیفت و سفت کردن پوست افتاده نواحی پایینی صورت به بهبود ظاهر جوان‌تر و کاهش چین و چروک‌ها کمک می‌کند. ...

تاریخ انتشار : 1403-07-25

همه چیز در مورد لیپوماتیک رانهمه چیز در مورد لیپوماتیک ران

لیپوماتیک ران روشی کم تهاجمی برای حذف چربی های اضافی ران است که به بهبود فرم و ظاهر پاها کمک میکند. در ادامه مقاله به جزئیات بیشتر این روش می پردازیم. ...

تاریخ انتشار : 1403-07-18

هر آنچه باید در مورد عمل پیکرتراشی کل بدن بدانیدهر آنچه باید در مورد عمل پیکرتراشی کل بدن بدانید

پیکرتراشی یک روش پزشکی است که برای تغییر شکل و فرم دهی به نواحی خاصی از بدن مانند بازو، شکم، پهلو و ران به منظور بهبود زیبایی استفاده می شود. ...

تاریخ انتشار : 1403-07-14