هر آنچه باید در مورد عمل پیکرتراشی کل بدن بدانید

یکی از تکنیکهای مدرن و محبوب جراحی که برای زیبایی و بهبود فرم بدن طراحی شده است، پیکرتراشی کل بدن نام دارد. طی این روش چربیهای اضافه بدن حذف میشوند و اندام فرم متناسب و زیبایی پیدا میکند. این روش با استفاده از تکنیکهای پیشرفته، به افراد کمک میکند تا به اندام مورد علاقه خود دست پیدا کنند. در این روش چربیهای اضافه شکم، ران، بازوها و صورت حذف میشوند. با ما همراه باشید تا به همه چیز در مورد پیکرتراشی کل بدن، مزایا، معایب، نکات مراقبتی و هر آنچه نیاز است در مورد آن بدانید، اشاره کنیم.

آنچه در این مطلب میخوانید

پیکرتراشی چیست؟

پیکرتراشی یکی از عمل های زیبایی است که در حال حاضر بسیار محبوب شده است. پیکرتراشی در تمامی قسمتهای بدن انجام نمیشود و تنها بخشی از اندام که دچار چربی اضافه هستند را شامل میشود. طی این عمل چربی های کل بدن خارج نمی شوند. بلکه تنها قسمتی از اندام که فرم زیبایی به بدن میدهد را جراحی نموده و چربی های آن را خارج میکنند. پیکرتراشی به صورت عمل جراحی و همچنین بدون نیاز به عمل جراحی انجام می شود.

پیکرتراشی

انواع روش های پیکرتراشی

پیکرتراشی کل بدن به دو روش انجام میشود. یکی از آنها پیکرتراشی بدون عمل جراحی است و توسط دستگاههایی که دارای اشعه ایکس هستند انجام میشود. این دستگاهها را بر روی چربیهای قسمتی از بدن قرار میدهند و چربیهای آنها را بدون برش و بخیه، از بین میبرند. نوع دوم پیکرتراشی، انجام آن با عمل جراحی است که دارای تکنیکهای زیر است:

مزایای پیکرتراشی کل بدن

پیکرتراشی کل بدن، مزایای فراوانی دارد و به همین سبب، توجه بسیاری از افراد را به خود اختصاص داده است؛ برخی از این مزایا عبارتند از:

بهترین روش پیکرتراشی بدن

پیکرتراشی بدن به تکنیک‌هایی گفته میشود که طی آن، فرم زیبایی به بدن میبخشند. شما میتوانید با انجام تمرینات ورزشی و یک تغذیه سالم، بدون آن که تحت عمل جراحی قرار بگیرید، به بدن خود فرم و حالت زیبایی ببخشید. شیوههای غیر جراحی که با استفاده از دستگاههای لیزر اقدام به حذف چربیهای اضافه بدن میکنند، از جمله بهترین روشهای پیکرتراشی به شمار میروند. در صورتی که قصد دارید این چربیها را به روش تهاجمی و با استفاده از عمل جراحی از بین ببرید، حتماً در مورد بهترین روش پیکرتراشی بدن که برای شما مناسبتر است، از پزشک خود سوال کنید.

نواحی مناسب بدن برای انجام پیکر تراشی

همان گونه که اشاره شد، پیکرتراشی یکی از عمل‌‌های زیبایی است که طی آن می‌توان فرم بسیار زیبایی به یکی از قسمت‌های بدن بخشید. این عمل برای بخش‌های مختلفی از جسم که چربی‌ها در آن جمع شده‌اند، قابل انجام است. شما می‌توانید پیکرتراشی را برای شکم، پهلوها، ران، باسن، بازوها ، سینه‌ها، صورت، زانوها، کمر و حتی پشت خود انجام دهید. آنچه اهمیت دارد این است که با کمک یک متخصص حاذق و با تجربه، تشخیص دهید که کدام یک از نواحی بدن به پیکرتراشی نیاز دارند و سپس برای انجام آن اقدام کنید.

عوارض پیکرتراشی کل بدن

پیکرتراشی بدن نیز مانند هر عمل زیبایی دیگری، با عوارضی همراه است. اگر قصد دارید این عمل را انجام دهید، بهتر است در مورد عوارض آن هم اطلاعاتی داشته باشید. از جمله مهمترین عوارض پیکرتراشی کل بدن میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. در صورتی که به مراقبتهای پس از عمل توجه نکنید، ممکن است دچار عفونت و خونریزی شوید.
  2. گاهی اوقات ممکن است در دو قسمت بدن که این عمل را انجام دادهاید، شاهد عدم تقارن باشید.
  3. در برخی از مواقع، شاهد اسکار و برجای ماندن اثر بخیهها بر روی بدن خواهید بود.
  4. ایجاد لخته خون در محل جراحی، یکی دیگر از عوارض عمل پیکرتراشی است.
  5. تجمع مایعات، کبودی و تورم را نیز به عوارض پیکرتراشی اضافه کنید.

کاندیدای مناسب پیکرتراشی کل بدن

پیکرتراشی که یکی از تکنیکهای زیبایی است، با هدف فرم بخشیدن به بدن انجام میشود. این عمل برای کسانی که در ادامه مطلب به آنها اشاره میکنیم، مناسب است:

کاندیدای نامناسب پیکرتراشی کل بدن

هر چند عمل پیکرتراشی باعث ایجاد فرم و ظاهر زیبایی برای اندام میشود، اما انجام آن برای تمامی افراد پیشنهاد نمیشود. در ادامه مطلب، کاندیدای نامناسب برای عمل پیکرتراشی کل بدن را به شما معرفی میکنیم:

فرآیند پیکرتراشی کل بدن

قبل از انجام عمل پیکرتراشی، ابتدا یک جلسه با پزشک خود خواهید داشت. در این جلسه بدن شما ارزیابی میشود و قسمتهایی که باید پیکرتراشی برای آنها انجام شود، مشخص میگردند. پس از آن پزشک با تجویز آزمایشهای تخصصی، از سلامتی عمومی بدن شما مطمئن میشود. در روز عمل با استفاده از بیهوشی عمومی یا موضعی، برای عمل آماده میشوید. سپس بر اساس یکی از روشهای پیکرتراشی، شروع به خارج کردن چربیها از بدن میکنند. طی این عمل پوست اضافی و افتاده نیز برداشته میشود. پس از پایان عمل، برشها با بخیههای کوچک به هم دوخته میشوند. سپس اگر علائم حیاتی شما پایدار بود و هیچ مشکلی به وجود نیامد، میتوانید بیمارستان را ترک کنید. پس از آن باید دوران نقاهت را پشت سر بگذارید و به خوبی از خود مراقبت کنید تا دوباره بتوانید به زندگی عادی برگردید.

مراقبت‌های پس از پیکرتراشی کل بدن

پس از آن که عمل پیکرتراشی بدن به پایان رسید، دوران نقاهت آغاز میشود. در این دوران باید به خوبی از خود مراقبت کنید تا دچار عوارض عمل پیکرتراشی نشوید؛ این مراقبتها شامل موارد زیر هستند:

تفاوت پیکرتراشی و لیپوماتیک

پیکرتراشی کل بدن و لیپوماتیک، دو روشی هستند که توسط آن‌ها میتوان چربیهای بدن را حذف کرد و شکل ظاهری زیبایی به اندام بخشید. میان این دو روش تفاوتهایی وجود دارد. به عنوان مثال پیکرتراشی بر روی بخشهای مختلفی از اندام تمرکز دارد و هدف آن ایجاد اندامی شبیه مجسمه است. لیپوماتیک یکی از روشهای پیکرتراشی است که به صورت هدفمند بر روی حذف چربیها با ابزارهای تخصصی تمرکز دارد. حوزه تمرکز پیکرتراشی زیبایی کل بدن است؛ در حالی که لیپوماتیک بر روی حذف چربیهای قسمتی از بدن به خصوص شکم و پهلو تمرکز دارد.

هزینه پیکرتراشی کل بدن

یکی از مهم سوالاتی که ممکن است برای برخی از افراد به وجود آید این است که هزینه پیکرتراشی کل بدن چقدر است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم پارامترهای زیادی وجود دارند که در این زمینه موثر هستند و در این قسمت به برخی از آنها اشاره میکنیم:

سوالات متداول

عمل پیکر تراشی چند ساعت طول می‌کشد؟

آیا پیکر تراشی آقایان نیز ممکن است؟

بی‌خطرترین روش پیکر تراشی کدام است؟

آیا نتیجه عمل پیکر تراشی دائمی است؟

دوره بهبودی بعد از پیکر تراشی چقدر طول می‌کشد؟

آیا پیکر تراشی برای افرادی با اضافه وزن زیاد مناسب است؟

آیا نیاز به بستری شدن بعد از عمل پیکر تراشی است؟

نتیجه‌گیری

در نهایت باید به این موضوع اشاره کنیم که پیکرتراشی کل بدن، روشی است که توسط آن می‌توان فرم زیبایی به اندام بخشید. با این عمل اعتماد به نفس از دست رفته خود را باز می‌یابید‌ و احساس خوشایندی نسبت به اندام خود پیدا می‌کنید. البته فراموش نکنید که قبل از انجام این عمل، حتماً جوانبی منفی و مثبت آن را در نظر بگیرید. سپس با یک متخصص حاذق و با تجربه مشورت کنید و در صورت صلاحدید پزشک، به سراغ این عمل بروید.


آدرس : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، نبش خیابان مهرداد شرقی ، ساختمان الهیه ، طبقه سوم
تلفن : 31312141 (031)نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به جراحی های زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

جراحی مینی لیفت صورت، اطلاعات جامع درباره این روشجراحی مینی لیفت صورت، اطلاعات جامع درباره این روش

جراحی مینی لیفت صورت یک روش کم‌تهاجمی است که با لیفت و سفت کردن پوست افتاده نواحی پایینی صورت به بهبود ظاهر جوان‌تر و کاهش چین و چروک‌ها کمک می‌کند. ...

تاریخ انتشار : 1403-07-25

همه چیز در مورد لیپوماتیک رانهمه چیز در مورد لیپوماتیک ران

لیپوماتیک ران روشی کم تهاجمی برای حذف چربی های اضافی ران است که به بهبود فرم و ظاهر پاها کمک میکند. در ادامه مقاله به جزئیات بیشتر این روش می پردازیم. ...

تاریخ انتشار : 1403-07-18

هر آنچه باید در مورد عمل پیکرتراشی کل بدن بدانیدهر آنچه باید در مورد عمل پیکرتراشی کل بدن بدانید

پیکرتراشی یک روش پزشکی است که برای تغییر شکل و فرم دهی به نواحی خاصی از بدن مانند بازو، شکم، پهلو و ران به منظور بهبود زیبایی استفاده می شود. ...

تاریخ انتشار : 1403-07-14