همه چیز در مورد لیپوماتیک ران

اگر بخواهیم به یکی از محبوب‌ترین جراحی‌‌های زیبایی که نقش مهمی در تناسب و فرم اندام دارد اشاره کنیم، بدون شک از لیپوماتیک ران نام خواهیم برد. این شیوه یک روش غیر تهاجمی و ایمن برای از بین بردن چربیهای ران به شمار میرود. در این روش متخصصان با استفاده از تکنولوژیهای خاص، اقدام به خارج کردن چربی از بدن میکنند. پس از آن، رانها فرم طبیعی و جذابی پیدا میکنند. اگر شما هم دوست دارید همه چیز در مورد لیپوماتیک ران را بدانید با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

آنچه در این مطلب میخوانید

لیپوماتیک چیست؟

لیپوماتیک ران، یک نوع جراحی زیبایی کم تهاجمی است که متخصصان آن را با هدف برداشتن چربی‌‌های اضافه و سلولیتهای ران انجام میدهند. گاهی اوقات در قسمت ران، چربیهایی جمع میشوند که با رژیم غذایی و ورزش از بین نمیروند. ژنتیک، فاکتورهای محیطی و سبک زندگی فرد، در این زمینه نقش مهمی ایفا میکنند. در چنین شرایطی میتوان از لیپوماتیک ران برای از بین بردن این چربیهای موضعی و ناخوشایند استفاده کرد.

لیپوماتیک ران

مزایای لیپوماتیک ران

برخی از افراد با روشهای معمولی مانند رژیم غذایی و ورزش، نتوانستهاند چربیهای موضعی ران خود را از بین ببرند. متخصصان برای این دسته از افراد، لیپوماتیک ران را پیشنهاد میکنند. از جمله مهمترین مزایای لیپوماتیک ران میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

عوارض لیپوماتیک ران

لیپوماتیک ران، با وجود تمام مزایا و مواهب خویش، اما عوارضی هم دارد. در صورتی که قصد دارید با انجام این عمل فرم زیبایی به پاهای خود ببخشید، بهتر است در مورد عوارض آن هم مطلع باشید. برخی از شایعترین عوارض لیپوماتیک ران عبارتند از:

به شما پیشنهاد میکنیم برای آن که با چنین عوارضی روبرو نشوید، حتماً این عمل را تحت نظر یک متخصص ماهر و با تجربه انجام دهید.

کاندیدای مناسب لیپوماتیک ران

عمل لیپوماتیک ران که با هدف زیبایی و فرم بخشیدن به پاها انجام میشود، طرفداران بیشماری در سراسر جهان دارد. برخی از افراد، نسبت به دیگران کاندیدای مناسبتری برای این عمل هستند و آنها عبارتند از:

کاندیدای نامناسب لیپوماتیک ران

عمل لیپوماتیک ران، به همان اندازه که برای برخی از افراد پیشنهاد میشود، برای برخی دیگر مضر است. در ادامه مطلب به شما میگوییم چه کسانی کاندیدای نامناسبی هستند و نباید به سراغ این عمل بروند:

فرآیند انجام لیپوماتیک ران

برای انجام عمل لیپوماتیک ران، ابتدا باید مشاورههای اولیه با متخصص را انجام دهید. سپس آزمایشهایی برای شما در نظر گرفته میشود تا پزشک مطمئن شود که برای این عمل آمادگی دارید. در فرایند عمل، محل جراحی بیحس میشود. سپس پزشک در قسمتی از رانها که تجمع چربی وجود دارد، برشهای بسیار کوچک و مینیاتوری انجام میدهد. سپس چربیهای اضافه ران را با استفاده از ساکشن بیرون میآورد. در نهایت برشها با بخیههای بسیار کوچک بسته میشوند و فرایند عمل به پایان میرسد.

عوامل تاثیرگذار بر زمان عمل لیپوماتیک ران

برای آن که عمل لیپوماتیک ران با موفقیت پیش برود، عوامل زیادی دخیل هستند. این عمل ممکن است تحت شرایط خاص، در زمان کوتاه یا زمان طولانی انجام شود. با ما همراه باشید تا به برخی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر زمان عمل لیپوماتیک ران اشاره کنیم:

مراقبت‌های پس از عمل لیپوماتیک ران

پس از آن که عمل لیپوماتیک ران به پایان رسید، حال نوبت به شماست که به خوبی از خود مراقبت کنید. رعایت تمام نکات مراقبتی پس از این عمل، به شما کمک میکنند تا هر چه زودتر به زندگی عادی خود بازگردید؛ این مراقبتها عبارتند از:

تاثیر گن بر بهبودی پس از لیپوماتیک ران

ممکن است پزشک متخصص، پس از انجام عمل لیپوماتیک ران، استفاده از گن را به شما پیشنهاد دهد. یکی از مهمترین تاثیرات گن پس از عمل لیپوماتیک، کاهش ورم در ناحیه عمل است. گن با فشار اندکی که به رانها وارد میکند، مانع از تجمع مایعات و ورم میشود. گن به حفظ شکل ظاهری رانها کمک میکند و مانع از افتادگی پوست آن میشود. بسیاری از بیماران با بستن گن پس از عمل لیپوماتیک ران، شاهد کاهش درد و ناراحتی خود بودند. همچنین استفاده از گن، باعث بهبود گردش خون در رگها شده و در نهایت فرایند بهبودی را تسریع میکند.

نتایج نهایی و ماندگاری لیپوماتیک ران

نتایج نهایی عمل لیپوماتیک ران، پس از سپری شدن چند هفته مشخص می‌‌شوند. زمانی که ورم رانها کاهش پیدا کرد و پوست حالت عادی و طبیعی خود را به دست آورد. گاهی این روند بین 3 تا 6 ماه طول میکشد؛ پس برای مشاهده نتایج نهایی این عمل، صبور باشید. علاوه بر این، ماندگاری عمل لیپوماتیک ران، به سبک زندگی شما بستگی دارد. اگر پس از این عمل سبک زندگی سالمی برای خود انتخاب کنید، رژیم غذایی متعادلی داشته باشید و به صورت مرتب ورزش کنید، نتایج آن برای مدت زمان طولانی ماندگار خواهند بود.

هزینه لیپوماتیک ران

هزینه لیپوماتیک ران، به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. اگر قصد دارید این عمل را انجام دهید، بهتر است با این موارد آشنا باشید تا بهتر بتوانید آنها را مدیریت کنید. اولین مورد، مهارت جراح است. بدون شک اگر این عمل را تحت نظر یک متخصص زیبایی ماهر و با تجربه انجام دهید، باید هزینه بیشتری برای دستمزد او پرداخت کنید. همچنین اگر بیمارستانی که قرار است عمل لیپوماتیک ران را در آنجا انجام دهید مجهز باشد، هزینه بیشتری برای این عمل نیاز دارید. به این موارد، هزینه آزمایشها و مراقبتهای قبل از عمل را نیز اضافه کنید.

سوالات متداول

آیا لیپوماتیک ران دردناک است؟

مدت زمان بهبودی بعد از لیپوماتیک ران چقدر است؟

آیا لیپوماتیک ران جای زخم به جا می‌گذارد؟

آیا لیپوماتیک ران نیاز به بیهوشی دارد؟

آیا می‌توان همزمان با لیپوماتیک ران عمل‌های دیگری انجام داد؟

آیا می‌توان چربی‌های حذف‌شده را دوباره به دست آورد؟

نتیجه‌گیری

در نهایت باید به این موضوع اشاره کنیم که لیپوماتیک ران، یکی از بهترین، موثرترین و ایمن ترین روشهایی است که از طریق آن میتوانید فرم زیبایی به رانهای خود ببخشید. برای موفقیت در این عمل، باید به یک متخصص ماهر و با تجربه مراجعه کنید. همچنین قبل از انجام هر کاری، مزایا و عوارض این عمل را در نظر بگیرید و سپس یک تصمیم منطقی برای انجام لیپوماتیک ران بگیرید.


آدرس : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، نبش خیابان مهرداد شرقی ، ساختمان الهیه ، طبقه سوم
تلفن : 31312141 (031)نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به جراحی های زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

جراحی مینی لیفت صورت، اطلاعات جامع درباره این روشجراحی مینی لیفت صورت، اطلاعات جامع درباره این روش

جراحی مینی لیفت صورت یک روش کم‌تهاجمی است که با لیفت و سفت کردن پوست افتاده نواحی پایینی صورت به بهبود ظاهر جوان‌تر و کاهش چین و چروک‌ها کمک می‌کند. ...

تاریخ انتشار : 1403-07-25

همه چیز در مورد لیپوماتیک رانهمه چیز در مورد لیپوماتیک ران

لیپوماتیک ران روشی کم تهاجمی برای حذف چربی های اضافی ران است که به بهبود فرم و ظاهر پاها کمک میکند. در ادامه مقاله به جزئیات بیشتر این روش می پردازیم. ...

تاریخ انتشار : 1403-07-18

هر آنچه باید در مورد عمل پیکرتراشی کل بدن بدانیدهر آنچه باید در مورد عمل پیکرتراشی کل بدن بدانید

پیکرتراشی یک روش پزشکی است که برای تغییر شکل و فرم دهی به نواحی خاصی از بدن مانند بازو، شکم، پهلو و ران به منظور بهبود زیبایی استفاده می شود. ...

تاریخ انتشار : 1403-07-14