همه چیز درباره لیپوساکشن ران؛ کاندیدای مناسب، مزایا، معایب و قیمت

لیپوساکشن ران‌ها یکی از پرطرفدارترین روش‌های جراحی زیبایی است که به منظور حذف چربی‌های موضعی و مقاوم در این ناحیه انجام می‌شود. بسیاری از افراد حتی با رعایت رژیم غذایی و ورزش منظم، همچنان با چربی‌های سرسخت در ران‌ها مواجه هستند که می‌تواند تاثیری منفی بر ظاهر و اعتماد به نفس آنها بگذارد. لیپوساکشن ران‌ها با هدف بهبود تناسب اندام و ایجاد ظاهری خوش‌فرم‌تر انجام می‌شود و نتایج قابل توجهی در کوتاه‌مدت به ارمغان می‌آورد. توصیه می شود برای انجام این روش، با جراحی معتبر مشورت نمایید. هرچه مهارت جراح بالاتر و تجربه بیشتری داشته باشد، عوارض بعد از عمل کاهش یافته و نتیجه مطلوب حاصل می شود. در این مقاله به بررسی فرآیند لیپوساکشن، کاندیدهای مناسب، مزایا و مراقبت‌های پس از عمل پرداخته و اهمیت این روش در بهبود زیبایی و اعتماد به نفس را مورد تاکید قرار می‌دهیم.

آنچه در این مطلب میخوانید

‏لیپوساکشن ران چیست؟

عمل زیبایی تخلیه چربی لیپوساکشن ران، یک عمل جراحی برای حذف دائمی چربی انباشته شده در ران است. این می تواند چربی اضافی روی قسمت های خارجی و قسمت داخلی ران یا زانو باشد. در این روش چربی اضافی با کانول هایی که در زیر پوست قرار می گیرند، ساکشن می شوند.

لیپوساکشن ران

انواع روش های لیپوساکشن ران

لیپوساکشن، تکنیک‌های مختلفی دارد که پزشک بسته به نیاز بدن، روش مناسب را برای از بین بردن چربی‌ها انتخاب می‌کند. انواع تکنیک‌های لیپوساکشن به سه دسته زیر تقسیم می‌شوند:

لیپوساکشن اولتراسوند

اولتراسونیک یکی از روش های نوین لیپوساکشن است. برای انجام لیپوساکشن به روش اولتراسونیک ابتدا سطح مورد نظر بی حس می شود. در این روش با استفاده از امواج فراصوت (اولتراساند)، چربی ها تضعیف شده و دیواره سلولی آنها از بین می رود. در نتیجه امواج اولتراسوند، چربی ها حالت مایع پیدا کرده و روند خارج کردن آنها تسهیل می شود. امواج فراصوت با استفاده از پروب مخصوص به ناحیه مد نظر تابانده می شود. از مزیت های اصلی لیپوساکشن به روش اولتراسونیک می توان به صاف و یکدست شدن ناحیه بعد از اتمام جراحی اشاره کرد.

لیپوساکشن با لیزر

استفاده از پرتوهای لیزر برای سوزاندن چربی‌ها از جدیدترین روش‌های لیپوساکشن است. در طول این درمان، توده‌های چربی با پرتو لیزر ذوب شده و از بین می‌رود. البته طول موج لیزر به‌کار رفته در این روش، آسیبی به سایر بافت پوست نمی‌رساند.

لیپوساکشن متورم

لیپوساکشن متورم رایج‌ترین روش برای از بین بردن چربی‌ها است که جراح با استفاده از یک لوله نازک، چربی‌های زیر پوست را استخراج می‌کند. این روش قدیمی بوده و عوارض بیشتری نسبت به سایر روش‌ها دارد.

دلیل انجام لیپوساکشن ران

دلایل مختلفی می‌تواند باعث شود فرد به دنبال انجام لیپوساکشن ران باشد از جمله:

کاندیداهای مناسب برای لیپوساکشن ران

کاندیداهای مناسب برای لیپوساکشن ران به ویژگی‌ها و شرایط خاصی بستگی دارد. در اینجا به چند مورد مهم اشاره می‌کنیم:

‏مزایای لیپوساکشن ران

لیپوساکشن می‌تواند مزایای فیزیکی و روانی زیادی برای فرد به همراه داشته باشد. در ادامه به برخی از این مزایا اشاره می‌کنیم:

‏آمادگی برای لیپوساکشن ران

برای اینکه عوارض عمل لیپوساکشن ران را به حداقل برسانید باید از قبل برای عمل آمادگی داشته باشید. اقدامات آمادگی برای این جراحی عبارتند از:

  1. انتخاب جراح ماهر و باتجربه و مشورت با او درباره‌ی نتایج و جزئیات عمل
  2. انجام آزمایش‌های پزشکی لازم
  3. قطع مصرف آسپرین و دیگر مسکن‌ها یک هفته قبل از لیپوساکشن ران
  4. قطع مصرف مواد مخدر دو هفته پیش از عمل
  5. قطع مصرف دخانیات و نوشیدنی‌های الکلی یک هفته پیش از عمل
  6. قطع مصرف داروهای ضد التهاب و گیاهی برای جلوگیری از تشدید خونریزی حین عمل و در دوره‌ی نقاهت
  7. استحمام شب قبل از ساکشن ران پا

روش انجام لیپوساکشن ران

این روش با تزریق بی حسی موضعی به بیمار برای بی حس کردن ناحیه تحت درمان شروع می شود. سپس یک برش کوچک در پوست ایجاد می شود و یک لوله نازک به نام کانولا وارد می شود. از کانولا برای شکستن و مکش سلول های چربی استفاده می شود. بسته به میزان چربی برداشته شده، کل روش معمولا بین یک تا دو ساعت طول می کشد.

شرایط لازم برای جراحی:

‏مراقبت‌ های بعد از لیپوساکشن ران

محدودیت‌ها و فعالیت‌ های توصیه‌شده پس از جراحی لیپوساکشن به این شرح است:

پیروی از دستور العمل‌های پزشک و مراجعه به ویزیت ‌های بعد از جراحی برای بررسی بهبودی و سلامت ناحیه درمان شده.

‏عوارض احتمالی لیپوساکشن ران

عوارض معمول و غیرمعمول لیپوساکشن ران به شرح زیر است:

عوارض معمول:

عوارض غیرمعمول:

دوره نقاهت بعد از لیپوساکشن ران

طول دوره نقاهت لیپوساکشن ران در هر فردی متفاوت است. توصیه های مربوط به نقاهت به شرح زیر می باشد:

هزینه لیپوساکشن ران

هزینه این روش با توجه به تجربه پزشک و مراکز جراحی مختلف می تواند متفاوت باشد. میزان چربی برداشته شده نیز می تواند بر هزینه نهایی عمل تاثیر بگذارد.

سوالات متداول

لیپوساکشن ران برگشت پذیر است؟

بعد از عمل لیپوساکشن ران ها باید گن بپوشیم؟

چربی های کدام قسمت از بدن با روش لیپوساکشن ران قابل تخلیه می باشد؟

این روش می‌تواند چربی‌های زیر را هدف قرار دهد:

جای بخیه بعد از لیپوساکشن ران می ماند؟

امکان آمبولی شدن بعد از لیپوساکشن ران وجود دارد؟

مدت زمان بهبودی چقدر است؟

آیا لیپوساکشن دردناک است؟

نتیجه‌گیری

لیپوساکشن ران‌ها، به عنوان یک روش موثر و مدرن برای بهبود تناسب اندام و حذف چربی‌های مقاوم، می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر ظاهر و اعتماد به نفس فرد داشته باشد. جراح در این عمل با بررسی هایی که به عمل می آورد، با ایجاد چندین برش در نواحی مختلف از پیش تعیین شده شرایط را برای دستیابی به لایه چربی زیر پوست فراهم می آورد. سپس به وسیله دستگاه ساکشن این چربی ها را تخلیه می کند. با توجه به نتایج مثبت و قابل توجهی که این روش ارائه می‌دهد، اهمیت انتخاب کاندیدای مناسب و مشاوره با پزشک متخصص در این زمینه بسیار روشن است. روش‌های نوین و تکنیک‌های پیشرفته به همراه رعایت مراقبت‌های پس از عمل، می‌تواند به دستیابی به نتایج مطلوب و کاهش عوارض احتمالی کمک کند. در نهایت، لیپوساکشن ران‌ها به افراد این امکان را می‌دهد که با بهره‌گیری از فناوری‌های مدرن، به تغییرات مثبت در فرم بدن خود دست یابند و کیفیت زندگی خود را بهبود بخشند. با این حال، آگاهی از مزایا و محدودیت‌های این روش و انجام آن تحت نظر متخصصان مجرب، کلید موفقیت و رضایت نهایی است.


آدرس : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، نبش خیابان مهرداد شرقی ، ساختمان الهیه ، طبقه سوم
تلفن : 31312141 (031)درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانیدنظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به جراحی های زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

همه چیز درباره لیپوساکشن ران؛ کاندیدای مناسب، مزایا، معایب و قیمتهمه چیز درباره لیپوساکشن ران؛ کاندیدای مناسب، مزایا، معایب و قیمت

لیپوساکشن ران به کاهش چربی های موضعی و بهبود فرم بدن در این ناحیه کمک می کند. در ادامه مقاله به جزئیات بیشتری در مورد این روش خواهیم پرداخت. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-19

عمل سپتورینوپلاستی چیست و چگونه انجام می شود؟عمل سپتورینوپلاستی چیست و چگونه انجام می شود؟

سپتورینوپلاستی یک عمل جراحی است که با هدف بهبود ظاهر و اصلاح انحراف تیغه بینی انجام می شود. در ادامه به جزئیات بیشتر این جراحی و نتایج آن می پردازیم. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-16

روش های درمان افتادگی سینهروش های درمان افتادگی سینه

افتادگی پستان ها یک نگرانی رایج است که می تواند با روش های جراحی و غیرجراحی بهبود یابد. در ادامه مقاله به بررسی این روش ها می پردازیم. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-08